Dost vašich dotazů směřuje k nastavení ramena a přenosky gramofonu. Na síti se mi podařilo ulovit pár rad pro hip-hopery a ostatní, kdož si rádi tu a tam zascratchují (nemá někdo český ekvivalent tohohle patvaru?).
Takže nejlépe hodnocené přenosky pro tuto činnost (a myslím že nejde jen o scratchování) jsou od Shure (www.shure.com) a to konkrétně typy m44-7 nebo m44-g. Ty mají ideální vlastnosti. Jednak neskáčou, jednak jsou vůči deskám velmi šetrné. Pokud se vám je nepodaří sehnat, nebo se vám budou zdát příliš drahé, stará dobrá Stanton 500al vás opět vyseká z trápení.
Pokud jde o samotné nastavení, berte následující ukázky spíše jako tipy, protože zde hrají roli i věci jako síla, kterou desku ošmatáváte atd... Perfektní nastavení (a i při něm deska občas skočí) je tedy poněkud abstraktní a subjektivní pojem.
Vezměte také na vědomí to, že záleží i na vašem gramofonu. Nadhozená nastavení platí pouze pro Technics 1200/1210. Většina Vestaxů je podobně stabilní, ale vyžadují nastavení jiná. U dalších gramofonů, obávám se není, rady, musíte experimentovat sami.
Shure m44-7/m44-g (1. varianta)
Shure m44-7 (2. varianta)
Shure SC35c
a na závěr to, na co všichni netrpělivě čekáte:
Stanton 500al
A měl bych tu ještě pár dalších nastavení od Stantonu:
Stanton 500AL, 500 AL II, 505 SK, 520 SK:
605 SK, 680 EL II, 680 HP:
Groovemaster
Trackmaster
Ještě detaily pro s Technicsy ne úplně zběhlé (viz. obrázek, © Matshushita Electric):